Vandaag was het eindelijk mijn beurt om de volledige circuitjes te vliegen (zonder hulp van Farren). We hadden gehoopt voor een rustige ochtend, maar helaas stond er een turbulente wind. Vandaag heb ik enorm veel geleerd en voel ik me steeds meer vertrouwd in de Savannah.
Ik was aardig snel uitgeput tijdens de vlucht dus besloot even op een neer te vliegen naar Morningstar om te tanken en mijn benen te strekken. Jeetje, 13,27 Rand voor MOGAS? Wat een feest! Hier zal ik zeker terug komen voor een fuel stop en een ontbijtje!
Eenmaal terug bij FASH (Stellenbosch Airfield) was de wind nog sterker geworden en moest ik van Farren nog wat circuitjes oefenen. Hij was niet heel erg onder de indruk en had aardig wat commentaar: TOTDAT hij zelf even een circuitje vloog en net zo veel moeite had als ik… Hihi! nu ziet ie dat ik zo slecht nog niet ben!
Dan denk je dat je wel genoeg hebt gevlogen voor een dag, maar nee, in de planning stond nog een spannende vlucht! Frank, een goede vriend van Farren, had beloofd dat ik mee mocht in de RV7 en ik was super blij! De adrenaline kick begon al na een steile turnout na take-off en zo zoomde we naar Franschhoek. Frank is super aardig en gaf me een prachtige tour van de omgeving. Bij Franschhoek valley doken we over de bergen naar een shockerend lege Theewaterskloofdam, richting een klein veldje in het Noorden. Hij liet even een prachtige touch en go zien en daarna sjeesden we low level verder over de wetlands. De omgeving hier is echt adembenemende en zo divers.
Ik dacht dat ik het mooiste al had gezien, totdat ik tussen de wijnvelden een giraf zag grazen!
This really is Africa.
Eenmaal terug in de Delta 69 klommen we naar een veilige hoogte en eindigde we de vlucht met een tiental barrel rolls en loopings, Yes, my favorite!!